تاریخ انتشار:۱۸:۲۹ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
عصر دنا: همزمان با پایان یافتن سنجش و برنامه نوآموزان، هنوز ۲۰ درصد از خانواده‌های نوآموزان استان در سامانه نام نویسی نکرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان گفت: مطابق اطلاع رسانی ها، "سنجش و برنامه" نوآموزان از اسفند سال گذشته آغاز شد و تا پایان خرداد به پایان می‌رسد.

حسین دولت دوست افزود:  ۲۰ درصد از نوآموزانی که هنوز در این طرح نام نویسی نکرده اند ۱۵ درصد به ترتیب در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و دهدشت هستند.

وی با بیان اینکه پنج درصد باقیمانده از منطقه لوداب شهرستان مارگون است اضافه کرد: در این هفته با اعزام گروه سیار، نوآموزان لودابی سنجش و ارزیابی آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی به دلیل ثبت نام نکردن برخی از خانواده‌های نوآموز اشاره کرد و گفت: برخی که قصد جابجایی درون یا برون استانی دارند با ناآگاهی و تصورات اشتباه نوآموز خود را تاکنون ثبت نام نکرده اند.

دولت دوست گفت: برخی از خانواده تصور می‌کنند سنجش و نوآموزان مختص به همان مکان و محله شهری است در صورتی که این طرح ملی است چرا که خانواده‌ای که در یکی از شهر‌های استان سکونت دارد می‌تواند در همان شهر سنجش نوآموز را انجام داده و فرزند خود را در یک استان دیگر برای ورود به دبستان ثبت نام کند.

وی با درخواست از خانواده‌های نوآموزان ادامه داد: با توجه به پایان سنجش نوآموزان تا پایان خرداد، هر چه سریعتر نسبت به دریافت نوبت و انجام سنجش نوآموزان اقدام کنند.

دولت دوست افزود: نوآموزان عشایر، مناطق سخت گذر و حاشیه‌ای استان سنجش آن‌ها انجام شد، ولی مشکل اساسی برخی خانواده‌های ساکن شهر‌های یادشده هستند که تاکنون اقدامی برای نام نویسی نکردند.

وی با اشاره به شیوه ثبت نام والدین گفت: با ورود به سامانه سنجش دانش آموزان my.medu.ir و ثبت مشخصات و احراز هویت، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی نوآموزان هدف را بیش از حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر برشمرد و ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کرده که ارزیابی ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر از آن‌ها انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.